torsdag 25 oktober 2012

Nu snöar det....

Nu är första snön här! Härligt, då blir det lite ljusare ute.
Dagarna passerar i rask takt här hemma, tar det lilla lugna och undviker tunga lyft och att lyfta armen högt.

Ser ut att gå bra förutom att jag troligen fått ärrbildning som stramar och gör ont i bakhuvudet. Hoppas det går över snart, fick rådet att massera över sårområdet. Vilket inte är särskilt lätt då man inte ser och bara kan använda höger hand... =)

Neurostimulatorn verkar vara en bra lösning för mig, från att ha haft värk upp till 5 dagar/vecka är jag nu nere på ca 1-2 dagar/vecka. Så min medicinanvändning har minskat drastiskt. Satt faktiskt och funderade på att städa ur medicinförråden, de är mer än fulla av numera obehövliga mediciner. Vilken lycka!

Ha en jättefin helg allihopa! 



3 kommentarer:

  1. Låter bra att he hjälper. Har en vän som också har en neurostimolator, som e nöjd me a.:) om ja få fråg förresten, va ere som a orsaka värken din? Ha du ve me om na olycko eli? Sköit om de.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag byter nog inte bort min för något i världen. =) Man vet inte säkert men vi tror att mina occipitalnerver kom i kläm vid min chiarioperation, då flyttade man och byggde om första nackkotan oxå. Smärtorna började nästan direkt efter den operationen(2006).

      Radera
    2. Okei men bra om he hjälper de :)

      Radera