söndag 23 december 2012

Julen är här

 En riktigt God Jul och ett ännu bättre nytt år önskar jag Er!


Tiden går fort när man har roligt, länge sedan jag skrivit något inlägg nu.
Här har det varit mer än fullt upp. Så underbart roligt när man orkar göra mycket mera än tidigare. Jag njuter i fulla drag och blir positivt överraskad varje dag jag gör nya framsteg. 

Värken kommer på besök ungefär 2 ggr/vecka, helt acceptabelt för min del. Min konsumtion av mediciner har minskat drastiskt, tar nu lika mycket på en hel vecka som jag tog på en dag förr. =D Underbart!!!

Helt enkelt en super lösning på mina smärt-problem. Nu har jag äntligen ett LIV! Visst har jag lite begränsningar ännu, det får man bara acceptera, men min livskvalitet har förbättrats ordentligt.

I jobbet känner jag nog av alla lampor och datorer ibland, de ger lite störningar. De dagar jag är känsligare så gör det faktiskt ont.... Men sånt överlever man ju. Smärtor i själva såret där generatorn sitter kan också smärta till några gånger om dagen. Det nyps riktigt ordentligt, hoppas det blir bättre med tiden. 
En rolig grej som hände för någon vecka sen måste jag berätta. Jag skulle justera inställningarna på Nestor. Hade haft huvudvärk tidigare på dagen och ställt upp styrkan då. Nu skulle jag alltså ta ner styrkan lite innan jag skulle lägga mig. Hur jag än försökte kom det bara Error i displayen. Fick ingen kontakt alls. Efter 15 minuters kamp fick jag ner styrkan en aning. Dagen efter ringde jag smärtkliniken och frågade vad jag skulle göra. Visste väl kanske inte dom heller... Men vi enades om att jag skulle komma dit dan efter om det fortsatte att jävlas. Okej, jag började fundera igenom saken och vad som ändrats här hemma de senaste dagarna. Hmmm, trådlös väderstation hade införskaffats.... Testade att ta batterierna ur den och gissa vad? Det var ju den som gav störningar. Hah, lite komiskt, undrar om det är mitt humör som visas på väderstationen då?

Så kan det gå. Man lär sig hela tiden nya saker.

Nu önskar jag er alla en lugn och fin jul. Ta hand om varandra och drick lite glögg =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar